MSC Cruises bereikt Facebook Record

29 / 01 / 2014 | Zeetours

MSC Cruises bereikt Facebook record

MSC Cruises heeft met maar liefst 2 miljoen wereldwijde Facebook likes, een nieuwe mijlpaal bereikt.
Hiermee komt zij als cruise rederij terecht in de wereldwijde top10 van reis gerelateerde Facebook pagina’s.

Twee miljoen fans

Vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder, is het aantal MSC Facebook fans met maar liefst honderd procent gestegen naar meer dan twee miljoen fans, aldus David Arcifa, Corporate Social Media Manager van MSC Cruises.
De cijfers tonen aan dat MSC Cruises succesvol actief is in het overbrengen van haar unieke cruise ervaringen op online communities als Facebook.

YouTube kanaal MSC

MSC lanceerde een jaar geleden een eigen wereldwijd YouTube kanaal, waarin het unieke mediterrane karakter van de rederij wordt gedeeld met een breed publiek. Door middel van creatieve video’s worden bezoekers succesvol geinspireerd, hetgeen blijkt uit de meer dan 4,5 miljoen kijkers wereldwijd. Hiermee is MSC Cruises één van de drie cruise rederijen met de meeste bezoekers op YouTube.

Google onderzoek

Dat online video content een steeds grotere rol inneemt in het oriëntatieproces, is middels recent onderzoek van Google opnieuw aangetoond. Maar liefst 89% van de toeristische reizigers kijkt wel eens naar online video’s. Het aantal vakantiegangers dat met behulp van video’s ook daadwerkelijk een reis heeft gepland is gestegen van 14% in 2009 naar 21% in 2012. Het is dus van wezenlijk belang voor zowel rederijen als cruisespecialisten om video materiaal online aan te bieden en online te delen.

Online video’s Zeetours Cruises

Ook cruisespecialist Zeetours Cruises gaat volop mee in de trend van online content. Op de website van Zeetours Cruises worden onder andere video’s van rederijen, waaronder MSC Cruises getoond. Maar ook van specifieke schepen uit het brede assortiment. Ook Zeetours Cruises heeft een eigen Zeetours Cruises YouTube kanaal en inspireert haar klanten met een eigen Zeetours Facebook pagina. Volgens Zeetours Cruises directeur Marcel von Rotz, zijn online kanalen als Facebook en YouTube, niet meer weg te denken uit de hedendaagse communicatie met klanten en nieuwe potentiële cruisevakantiegangers.

Meer Nieuws

Terug naar nieuwsoverzicht


Meer Persberichten

Terug naar persberichten